Wie wij zijn

BrightMotion is in 2020 opgezet om bedrijven en instanties te helpen met hun audiovisuele vraagstukken en uitdagingen in de vorm van consultancy en implementatiebegeleiding.

BrightMotion zijn JanJaap en Angelien Zeiger, bijgestaan door een aantal externe specialisten.

Angelien vind beeld en geluid mooi maar voor haar moet het vooral simpel en functioneel zijn. Met haar achtergrond als assistent-accountant verzorgt zij de boekhouding en backoffice. Verder controleert zij geschreven stukken op leesbaarheid.

JanJaap is vanaf kindsafaan bezig met geluidsapparatuur. In 1990 is JanJaap begonnen met het geven van duikopleidingen waardoor hij geïnteresseerd is geraakt in audiovisuele leshulpmiddelen. In 1997 heeft hij een projector met laptop aangeschaft waarmee hij wereldwijd duikinstructeurs is gaan opleiden wat voor die tijd echt revolutionair was.

In 2007 is JanJaap kopieër- en printapparatuur gaan verkopen. Omdat de verkoop van grafische printers veel kennis op het gebied van kleuren vereiste, heeft JanJaap zich hierop gespecialiseerd. Deze kennis blijken van onschatbare waarde te zijn bij het kalibreren van videowalls, projectoren en beeldschermen.

In 2010 is JanJaap gaan werken voor een grote fabrikant van projectoren. Hier heeft hij alles geleerd op het gebied van projectie.

In 2012 is JanJaap voor een AV leverancier gaan werken als sr. accountmanager waar hij naast nieuwe klanten ook alles wat met onderwijs te maken had voor zijn rekening nam. JanJaap bleek een goede bouwer te zijn die er ook voor gaat. Toen een grote internationale klant van hem ineens met 4 buitenlandse projecten kwam waarvoor onvoldoende projectmanagers beschikbaar waren, is hij bijgesprongen door 3 van de 4 projecten zelf op locatie te gaan begeleiden. Dat bleek een dusdanig succes dat hij dit steeds meer is gaan doen en daarbij ook deels of geheel de installatie voor zijn rekening nam. De volgende stap was het geven van support wat hem ook goed af ging. Dit leidde in 2017 ertoe dat zijn werkgever hem vroeg om formeel projectmanager te worden, wat hij heeft gedaan. In het begin waren mensen nogal wat sceptisch, een verkoper die projecten gaat managen vond men nogal wat. Maar al snel werd duidelijk dat JanJaap dit prima voor elkaar kreeg. Zijn unieke kijk op zaken, analytische manier van denken een vakkennis hebben gezorgd voor mooie projecten en tevreden klanten.

Voor JanJaap is het belangrijk om kwaliteit te kunnen bieden waaronder er voor de klant te zijn. Toen JanJaap’s werkgever in 2019 zijn bedrijf verkocht, bleek de nieuwe eigenaar een andere visie te hebben waardoor JanJaap de stap heeft genomen die tot BrightMotion heeft geleid.

De naam BrightMotion is gekozen omdat JanJaap zorgt voor heldere oplossingen die mensen in beweging zetten. De vuurtoren in het logo van BrightMotion staat voor betrouwbaarheid, vertrouwd en syboliseert helder licht wat in beweging is.